TRUDNY PACJENT -jak prowadzić DIALOG MOTYWUJĄCY 

 

Cel szkolenia:

Szkolenie ma na celu  przekazanie wiedzy na temat podstawowych zasad pracy w duch Dialogu Motywującego. Ten specyficzny styl prowadzenia rozmowy zdecydowanie ułatwia wydobywanie wewnętrznej motywacji do zmiany nawyków żywieniowych u pacjentów/klientów oraz budowanie trwałych zachowań związanych z odżywianiem.

Program szkolenia obejmuje nie tylko wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim cześć praktyczną, gdzie poprzez  ćwiczenia rozwijające empatyczny  styl prowadzenia rozmowy, Uczestnicy odczują,  jak przyjemna i skuteczna może być praca dietetyka posiadającego wiedze z zakresu Dialogu Motywującego.

 

Plan szkolenia:

  1. Wprowadzenie do tematyki Dialogu Motywującego
  2. Wstęp i podstawowe pojęcia na temat Dialogu Motywującego
  3. Skuteczne motywowanie pacjenta w duchu Dialogu Motywującego
  4. Transteoretyczny model zmiany ( fazy zmiany) – charakterystyka procesu zmiany nawyków żywieniowych
  5. Ambiwalecja – chciałbym zacząć inaczej jeść, ale…….

Poszukamy odpowiedzi na następujące pytania:

  •   Kim jest „trudny pacjent”  i jak sobie z nim poradzić ?
  •   Jak reagować gdy pacjent traci motywację?
  •   Co robić gdy pacjent przestaje stosować dietę i nie osiąga efektów?
  •   „Opór” –  jak zwalczyć odruch naprawiania  i zrozumieć  punkt widzenia klienta?

Czas trwania: 10h dydaktycznych

Metody: mini-wykład (prezentacja PowerPoint), ćwiczenia indywidualne, praca grupowa, ćwiczenia w parach,burza mózgu

trener: mgr Magda Dolska-Topór 

 

ZOBACZ NAJBLIŻSZY TERMIN KURSU

UWAGI

  • Zgłoszeń należy dokonywać za pomocą załączonego obok formularza.
  • Adres szkolenia zostanie podany drogą mailową po zebraniu grupy szkoleniowej nie wcześniej niż na 2 tyg. przed ustaloną datą.
  • Uiszczenie zadatku jest warunkiem rezerwacji miejsca, całej opłaty należy dokonać po otrzymaniu wiadomości z potwierdzeniem szkolenia.
  • Wpłacony zadatek jest zwracany w sytuacji odwołania szkolenia.

Przed zgłoszeniem udziału w szkoleniu zapoznaj się z regulaminem kształcenia.

Po otrzymaniu wiadomości potwierdzającej szkolenie opłaty należy dokonać na konto:

NG BANK ŚLĄSKI 69-1050-1445-1000-0090-6949-0655

w tytule wpisując imię i nazwisko_dialog motywujący